gårdagens ridpass

Gårdagens ridpass blev ett väldigt snabbt ridpass då jag tyckte hon skötte sig galant och då vill ja inte pressa henne längre, inte en iaf!
Vi började med skritt halt skritt halt tills hon lyssnade helt på sätet och det tog bara några gånger tills hon lyssnade helt, sedan gick vi in på en stor volt och fokuserade på lång å låg, sakta men endå motor.
Hon skötte sig galant i både skritt och trav så fick gick fort till galopp och la ner det mesta arbetet där.
Ihöger släpper hon mer och mer och jag kan styra och växla temop väldigt bra nu.
Och igår så tog hon vänster rent för första gången, stolt! :D
Så där fick hon galoppera först i friskt tempo och hitta balansen innan jag började sätta mig ner och fånga upp henne.
Jag kom ungefär halvägs av det jag hade velat innan hon började bli trött och ofokuserad så jag gav mig ganska fort men bara att hon vänster så pass bra så var hon välförkänad ett kort ridpass.
En liten dusch och sen fick hon gå in ganska tidigt då det var mycket flugor ute.

Nu ska jag äta frukost och bege mig mot stallet och måla klart det sista.
Hörs



mathilda vissar hur gott krämen är i bullan.
Gohöna å gofika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0